marți, 28 iulie 2026

ROMEO AURELIAN ILIE - Poeme noi/ New Poems

Vertijul 

Vertijul îmi vine tot mai des
tot mai cadențat 
ca în pași de tango 
argentinian. 

Mă face să văd totul 
ca în ceață de parcă 
îngerii și-ar poști 
o țigară imensă 
și ar sufla tot fumul spre 
pământ. 

Mintea mi se blochează 
nu mai pot gândi nimic 
de parcă nebunia 
s-ar hrăni din sinapsele mele 
ca dintr-un restaurant de lux. 

Doar o eșarfă 
mă mai poate salva. 

*

Vertigo 

I get the vertigo more and more frequently 
rhythmically 
like footstepts in a tango from 
Argentine. 

It makes me see everything 
like in a haze 
as if angels would puff and pass among themselves 
a giant cigarette 
blowing all the smoke towards 
Earth. 

My mind goes numb 
I cannot think anymore 
as if madness 
were consuming 
my synapses
on a plate in a luxurious restaurant. 

My salvation 
can only come 
from a scarf. 



Portalul magic 

Mi-am invocat îngerul 
atât de des 
și-n poezii și-n rugăciuni 
încât a început să dezvolte 
un fel de trup 
o pojghiță subțire 
ca o coajă de ou 
cât să-l pot vedea 
ca să mă conving 
că-mi este aproape. 

Dar cred că a rămas 
prins în portalul magic 
ce asigură trecerea 
dintr-o lume în alta 
că s-a lăsat o liniște prea grea 
și din tavan s-au desprins 
câteva fâșii de var. 

*

The Magic Portal 

I have conjured my angel 
so frequently 
through poems and prayers 
that he started developping 
a certain bodily substance 
fine like an eggshel 
so that I can see him 
and rest convinced 
that he is near me. 

But he may have gotten stuck 
in the magical portal 
that ensures the passage 
from one world to another 
`cause the silence that has fallen is too heavy 
and from the ceiling there fell 
several whitewashed shards. 



Nimeni cel de toate zilele 

Cel fără de vârstă 
din marginea străzii 
îşi desface ziarul 
cel de toate zilele 
îl citeşte 
se învelește cu el 
și adoarme. 

Cel îmbrăcat la costum 
ajunge acasă 
îşi încălzeşte ciorba 
cea de toate zilele 
se înfăşoară în aburii ei 
mănâncă 
și adoarme. 

Cel neiubit de nimeni 
 de nimeni aleargă 
de nimeni cel de toate zilele 
de sine cel de toate zilele 
iar când se opreşte
îşi trage sufletul
să-i fie cât mai aproape 
şi adoarme. 

*

Everyday Nobody 

The ageless one 
on the street corner 
opens up his newspaper 
to read it 
then wraps himslef up in it 
and goes to sleep. 

The one with a smart suit 
gets home 
warms up his everyday soup 
wraps himself in its steams and goes to sleep. 

The one no one loves
runs away from no one 
from the everyday nobody 
from his daily self 
and when he stops 
to catch his living breath 
he draws it as close to himself as possible 
and falls sleep. 




Oglinda 

Am închiriat 
o garsonieră 
la mezanin 
singurul meu vecin 
este copacul 
din spatele blocului 
ce-mi bate la răstimpuri 
în geam 
cu o creangă 
pe care uneori 
aș vrea să o pun pe foc 
dacă aș avea sobă. 
 
Dar nu am decât 
caloriferele 
pe care înșir iarna 
chiloți și șosete. 

Mai am și alte mobile 
ca-n Ionesco 
dar de folos îmi este doar oglinda 
prin care comunic cu celălălt. 

*

The Mirror 

I have rented a studio 
in between the floors 
my one and only neighbor 
is the tree 
from behind the block 
that occasionally knocks 
on my window
with a branch 
that I sometimes
 would consider for fire 
if I had a stove. 

But I have just 
the heaters 
on which I display boxers and socks 
during winter. 

There is also more furniture 
as in Ionesco 
but I only find the mirror useful 
for communicating with the other.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu